V porovnaní so vznetovým motorom bude mať hybridné vozidlo po prejdení tej istej vzdialenosti emisie CO2 menšie o 25 %, plug-in hybrid o 75 % a elektromobil o 100 %. Zdroje pohonu, ktoré dokážu ušetriť peniaze na papieri, však nie sú vždy účinné v reálnych podmienkach. História ukázala, že riešenia, ktoré sa kedysi ukazovali ako prelomové, buď neprerazili, alebo ich užitočnosť oslabila zmena legislatívy.
Pred 20 rokmi sa Európa rozhodla, že CNG predstavuje dobrý spôsob zníženia emisií v doprave a investovala do infraštruktúry čerpacích staníc na zemný plyn. Stále reštriktívnejšie emisné normy a Biela kniha o doprave, ktoré zverejnila Európska komisia, stanovili nový cieľ – odklon od fosílnych palív a využívanie zdrojov pohonu s nulovými emisiami. Predchádzajúce investície do CNG sa preto ukázali ako slepá ulička. Automobilky aj analytici považujú hybridný pohon za most, ktorý povedie k hromadnej výrobe elektromobilov. Hybridy nevyžadujú žiadne výdavky na výstavbu infraštruktúry, avšak líšia sa od automobilov vybavených továrenským pohonom na CNG nižšou spotrebou paliva a nižšími emisiami výfukových plynov. Podiel vozidiel využívajúcich ako palivo stlačený zemný plyn (CNG) nikdy neprekročil 1 % v celej Európskej únii. Za posledné štyri roky došlo v tejto oblasti k výraznému poklesu.
Skúsenosti krajín EÚ (vrátane Holandska) v oblasti elektromobility poukazujú na nedostatočnú súvislosť medzi rýchlosťou výstavby siete nabíjacích staníc a počtom predaných automobilov. V Holandsku, kde je viac ako 19 700 nabíjacích staníc, zostáva podiel elektromobilov na úrovni 2 %, zatiaľ čo v Nemecku je 4 229 staníc a podiel dosahuje 1 %.
Prekážky, s ktorými musia počítať potenciálni kupujúci elektromobilov, sú už viac ako 100 rokov rovnaké. Patria medzi ne obmedzený reálny dojazd (150 až 250 km) a dlhý čas nabíjania (45 minút až 12 hodín) – v porovnaní s časom dopĺňania paliva do bežných vozidiel. Obmedzený dojazd, aj napriek rozsiahlej sieti nabíjacích staníc, vylučuje tieto vozidlá z diaľničnej premávky (jazda vysokou rýchlosťou drasticky znižuje dojazd). Čas nabíjania je stále neprijateľný pri jazdách mimo miest – čas jazdy sa niekoľkokrát predĺži. Pri nízkych teplotách okrem toho poklesne kapacita akumulátora až o 50 %, čo taktiež rázne znižuje dojazd. Problémom je funkčnosť samotných vozidiel. Súčasná technológia umožňuje konštrukciu len typických mestských vozidiel s obmedzenou funkčnosťou. Vo väčšine prípadov preto musia mať ľudia v rodine aj druhé vozidlo pre prípad dlhších jázd mimo mesta.