Autobusy
sora

Spoločnosť Toyota začína s výrobou autobusov s palivovými článkami – využíva sa technológia používaná v sériovo vyrábanom modeli Mirai. Pred letnými olympijskými a paralympijskými hrami v roku 2020 bude v tokijských uliciach jazdiť viac ako sto vozidiel tohto typu, ktoré pozdvihnú povedomie o efektívnych a ekologických riešeniach a prispejú k zníženiu znečistenia ovzdušia v metropole.

Autobus Sora na pozadí mesta
Názov autobusu pochádza z prvých písmen slov „sky“ (nebo), „ocean“ (oceán), „river“ (rieka) a „air“ (vzduch), ktoré opisujú cyklus kolobehu vody v prírode. Autobus Toyota je vybavený dvoma palivovými článkami s výkonom 154 kW a maximálnym krútiacim momentom 670 Nm. Táto technológia je už otestovaná vo vyrábanom modeli Mirai. Počas jazdy s pohonom na vodík vychádza z výfuku vozidla iba vodná para.
Autobus Sora pri nabíjaní
Autobus Sora je dlhý 10,5 metra a má kapacitu pre 78 cestujúcich, z toho 22 sediacich. Vo výbave je osem kamier, ktoré snímajú interiér aj okolie vozidla a signalizujú vodičovi nebezpečné situácie. Vozidlo je tiež vybavené aktívnym bezpečnostným systémom, známym aj z osobných vozidiel Toyota, ktorý rozpoznáva jazdné pruhy na ceste a pomáha vodičovi so zastavením až pri autobusovej zastávke.
Autobus Sora na bielom pozadí
Do roku 2020 plánuje spoločnosť Toyota nasadiť až sto týchto vozidiel na tokijských uliciach, čím prispeje k vytvoreniu čistejšej dopravy v metropole a zníženiu úrovne znečistenia ovzdušia. Ďalšou funkciou autobusov SORA, ktorá je mimoriadne užitočná v prípadoch núdze, ako je napríklad zemetrasenie, je schopnosť zásobovať budovy energiou z akumulátora vozidla.